Заняття з використанням ТРВЗ для середньої групи

 пьбпачвчвВ гостях у  Казки

Мета: вчити дітей творчо мислити (ТРВЗ), розгадувати загадки, вигадувати новий кінець для казки. Сприяти розвиткові вміння дітей за допомогою засобів виразності (інтонація, міміка, жести, характерні рухи, поза, хода) передавати не лише зовнішні риси героїв, а й їхні внутрішні переживання, різні емоційні стани, почуття, ставлення, взаємини між персонажами; учити самостійно виконувати способи передачі їхньої поведінки. Розширити мовленнєві ресурси дітей, фонематичний слух. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, творчу уяву. Виховувати самостійність мислення дитини, активність, наполегливість.

Матеріал: дзвоник, Велика Книга Казок, настільний театр казки «Колобок», інші герої казок,  конверт, дидактична гра «Упорядкуй події»

Хід заняття.

Вихователь: Діти, давайте привітаємось і побажаємо один одному чудового настрою. Під час віршика-вітання спробуйте здогадатися , в яку Країну-Чудес сьогодні ми з вами вирушимо!

Нумо, в коло всі ставайте,

Друзів щиро привітайте!..

І про усмішку подбайте…

Ну, а зараз не баріться,

Із думками всі зберіться.

Казочка до нас прийшла

І загадки принесла.

Відгадати їх вже час —

Вирушаймо, в добрий час!

Вихователь:  Молодці, вірно здогадалися. Сьогодні ми з вами будемо мандрувати Країною-Казок.

Вихователь: Казка – це країна мрій та фантазій. Тільки-но закриєш очі, і казка перенесе тебе у свій чарівний світ. Світ добра і зла, любові і ненависті, краси і потворства… Казка навчить бути сильним, мужнім, винахідливим, працелюбним та добрим…

Вихователь: Діти, а чи  любите ви казки? Які  казочки  ви знаєте? (відповіді дітей)

Вихователь:  А подорожувати нам  по Країні Казок допоможе «Чарівна Книжка» (педагог демонструє дітям «Велику Книгу Казок»)

Вихователь:  Отже, подорож починається… (педагог дзвонить у дзвоник)

Нумо, очі закриваємо…

В Країну Казок вирушаємо.

Книжко, книжко, поспішай,

Двері в Казку відчиняй!

Вихователь:  Ось ми і в Чарівній Країні! Та чомусь Книга Казок не відкривається! Діти, як ви гадаєте чому, що могло статися? (діти промовляють свої версії)

Вихователь: Я здогадалася, мабуть, нам треба відгадати загадки, які приготувала для нас Королева Казкової-Країни. (діти розгадують загадки, а Чарівна-Книжка відкривається на потрібній казці — відповіді)

«Колобок» — втік від Баби і від Діда. Звірів різних зустрічав. Та Лисичка Пустуна з’їла враз і будь така!

«Ріпка» — розкажу вам, діти, казку : і про Кішку, про Собачку, і про Діда, і про Бабу, і про Мишку та Онучку. А ви всіх їх  пригадайте, назву казки відгадайте.

«Маша і ведмідь» — Сидить Дівчина в корзині на ведмежій дужій спині. А чому туди сховалась ? Так нікому й не призналась!

«Івасик-Телесик» — виріс цей Хлопчина з малої деревини. У печі Зміючку спік. Сам на дерево утік. Його Гусятко врятувало, на крилечка свої взяло. Принесло до мами й тата пирогами частувати.

«Вовк і 7 козенят» — Підробив він голосок. Став на маминім співати і маленьких Діточок страхувати та лякати! Що за казка завітала? Здогадалися малята?

«Котик і Півник» — Сидить Півник на печі, їсть смажені калачі. Тут Лисичка прибігає, швидко Півника хапає. Біжить Котик рятувати, в Лиски  Півника забрати.

 Вихователь: Молодці, правильно відгадали всі загадки! Цікаво, яка ж буде наступна сторіночка?

 Вихователь:  Це сторінка «Всезнайок». Зараз перевіримо, чи добре ви знаєте українські казки:

—         Мишенят у казці «Колосок» звали…(як?)

—         Лисиця пригощала Журавля … (чим?)

—         Хто вкрав Івасика-Телесика?

—         Кого привів до Баби з Дідом Солом’яний Бичок?

—         Що приказував Вовк, коли хвостом рибу ловів?

—         Хто прогнав Козу-Дерезу з Лисиччиної хатинки?

—         Чи може Їжачок насправді перегнати Зайця? А як у казці?

—         Яку пісеньку співала Лисиця Півнику? Що це за казка?

Вихователь:  Розумні ви малюки, всі казки знаєте! А тепер перегортаємо наступну сторіночку… Напевне,  нас чекає якийсь  сюрприз!.. Подивіться, який великий конверт. Що в ньому? (діти розглядають конверт і  ілюстрації до казки)

Вихователь:Не зрозуміло, що це за казка? Діти, спробуйте здогадатися!

Вправа «Упорядкуй події» (діти повинні в правильному порядку розкласти картинки і здогадатися, яка це казка)

Вихователь: Вірно здогадалися – це казка «Колобок». Давайте пригадаємо героїв цієї казки.  Хто із героїв добрий (злий, хитрий, невпевнений, зухвалий, боязкий). Чому ви так думаєте?

Вихователь: Діти, як ви гадаєте, а чи у всіх героїв казки був однаковий настрій? Давайте спробуємо його показати (діти передають настрій, емоції, рухи персонажів).

— Як була заклопотана Бабуся, коли випікала Колобка?

— Як зрадів Колобку Дідусь?

— Який був настрій в Колобка, коли тікав від Баби та Діда?

— Покажіть, як зустрілися Колобок і Зайчик (Вовк, Ведмідь,  Лисиця).

— Чи змінювався настрій у головного героя протягом казки? Як? Чому?

— Заспівайте пісеньку Колобка весело, сумно, злякано…

Вихователь: Діти,  пригадайте, чим закінчилась казка «Колобок»? Чи подобається вам такий кінець? Давайте спробуємо його переробити на більш добрий та повчальний. (діти висловлюють свої версії)

Вихователь: Молодці, чудово впоралися із завданням. Гадаю, Колобок буде тільки вдячний вам, малята, що  його пригоди так  гарно закінчилися!

Вихователь: Перегортаємо ще одну сторіночку нашої Чарівної Книги… Нас чекає ще один сюрприз (педагог демонструє дітям персонажів настільного театру «Колобок» і інших казкових героїв: порося, півник, котик, коза, собака…)

Вихователь: Давайте, с пробуємо придумати нову казочку про «Колобка» та ще і з цікавим кінцем (діти розігрують настільний театр  НОВОЇ казки «Колобок»).

Вихователь: Молодці! Яка чудова казочка у нас вийшла. Придумайте для неї ще і нову назву («Пригоди колобка», «Подорож Колобка», «Як Колобок розумним став», «Колобок і Півник», «Повернення Колобка»…)

Вихователь: Ось перегорнута і остання сторіночка Чарівної Книги Казок! Наша подорож підійшла до кінця!.. Нажаль, але нам час повертатися в дитячий садочок (дзвонить у дзвоник).

Нумо очі закриваємо…

І в садочок вирушаємо…

1-2-3 – повернулись з Казки ми.

Вихователь:   І знову ми  в дитячому садку. А на згадку про нашу чудову подорож я приготувала вам подарунки – картинки улюблених казкових героїв. Розфарбуйте їх і разом з друзями придумайте багато нових, цікавих казочок чи історій.

Вихователь: До побачення, діти. Та ніколи не забувайте, що казки – це наші друзі. Вони живуть в нашому серці, в нашій душі, у нашому розумі та уяві. Вигадуйте, міркуйте, фантазуйте – і казка ніколи вас не покине; буде завжди поруч, буде радувати і дивувати вас.  

Оставить комментарий:

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.