Словесні ігри на розвиток уяви

 

 сайтА що, якби…

Мета: розвивати фантазію дітей, спонукаючи їх висловлювати свої думки про подію

Варіант 1. Фантастичні гіпотези

ХІД ГРИ

Педагог висловлює гіпотезу, а діти розвивають її.

Наприклад:

Що було б, якби не було ночі…

Що було б, якби дерева вміли літати…

Що було б, якби будинки були на колесах…

Варіант 2. Наслідки подій

ХІД ГРИ

Педагог розповідає про будь-яку подію, а дитина продовжує, передбачаючи наслідки.

Наприклад:

Петрик знайшов насіння соняшнику…

Ведмідь прийшов на подвір’я…

Варіант 3. Чого на світі не буває

ХІД ГРИ

Педагог пропонує дитині намалювати те, чого насправді не буває, і придумати розповідь за змістом зображеного. Чому таке могло трапитися? Що відбуватиметься далі?

Наприклад:

Сніговик стоїть серед квітів, тому що він мріяв побачити літо і попросив чарівника перенести його в теплі краї тощо.
Казки навпаки

Діти за пропозицією педагога змінюють відомі казкові сюжети та складають нову казку – навпаки.

Наприклад, як суворий Колобок тероризує мешканців лісу, обдурює Лисичку.

Або хлопчик може бути не Мізинчиком, а велетнем…

Або люта Попелюшка ображає сестер і сперечається з мачухою.

Або довірливий Вовк може опинитися у тенетах підступних козенят.

Оповідки – нісенітниці

Мета: вчити дітей визначати тезу роздуму вставними конструкціями я гадаю, я знаю, мені здається, на мій погляд; заперечувати невідповідні явища, використовуючи підрядні сполучники бо, тому що.

ХІД ГРИ

Після заслуховування оповідок-нісенітниць діти визначають невідповідності, які вони помітили. Перемагає той, хто назве їх більше.

Подаємо приклади таких оповідок:

1. Влітку яскраво світить сонце, тому діти вийшли на прогулянку. Вони зробили зі снігу гірку й почали кататися на санчатах. Потім зліпили з піску снігову бабу. Ось як весело було дітям!

2. Прийшла осінь, бо почали опадати зелені листочки. Діти пішли на екскурсію до озера. Там вони побачили багато цікавого. На березі озера сиділи два окуні та рак. Коли діти підійшли ближче, то вони впали прямо у воду. Біля озера росло багато берізок, а на їхніх гілочках заховалися серед зелених  листочків гриби. Діти підстрибнули й зірвали кілька підберезників. Ось скільки цікавого вони побачили на екскурсії!

Пофантазуємо разом

Необхідно дібрати слова, які зазвичай разом не використовуються. Їх необхідно застосувати в одній історії. Припустимо, це – два слова «миша» і «шафа». Тепер різними прийменниками та сполучниками з’єднуємо  придумані слова: миша на шафі ( під, за, перед, з-за, позаду, через). Обираємо найбільш вдале поєднання та розвиваємо його далі.

Різновид фантастичного біному

Дітям пропонують слова, на основі яких вони повинні вигадати якусь історію. Наприклад, називають п’ять слів з однієї казки, а шосте слово – чуже.

Варіант 1

Спочатку дитина розповідає відому казку, а ближче до кінця або вже наприкінці дорослий вводить нового персонажа.

Варіант 2.

Разом із набором картинок вводиться незнайомий об’єкт, якого немає в даній казці.

Салат із казок 

Можна «розіграти» й змішати різні казки, вводячи в їх зміст персонаж із будь-якого оповідання, мультфільму, з життя.

Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому – Буратіно з Куркою Рябою. Буратіно й каже:

— Ходімо в Країну Дурнів, я тебе там, Колобочку, закопаю. Виросте коровай – от такий заввишки, от такий завширшки…

Або:

Дюймовочка зустріла Бичка-третячка, аж тут раптом з явився Вовк. Що було далі?

Фантастичні гіпотези

Технологія подібних гіпотез досить проста. Вона має форму запитання: «Що було б, якби…?

Зразок

Що було б, якби зникли всі дорослі?

Що було б, якби раптом зникло сонце?

Що було б, якби до нас прийшов крокодил?

Що було б, якби не було дерев і квітів?

Що було б, якби не стало річок?

Що було б, якби не було планети Земля?

Що було б, якби не було води?

Що було б, якби люди не вміли говорити?

Чому слово так називається?

Мета: закріпити вміння дітей складати розповідь-роздум із трьох структурно-смислових частин; використовувати складнопідрядні речення з підрядними причини, наслідку в доказовій частині розповіді-роздуму.

ХІД ГРИ

Сова Мудруся пропонує дітям пояснити, чому саме так називається те або інше: підсніжник, подорожник, снігур, звіробій, капустянка…?

Чому казкові герої мають ось такі імені: Незнайко, Цибулино, Снігуронька…?

Що буде, якщо?

Мета: вчити дітей самостійно віднаходити варіанти розв’язання проблеми; розвивати творче мислення, увагу, виховувати гуманне ставлення до довкілля.

Варіант 1. Що буде, якщо…

1)    сніг не розтане?

2)    cонце не сховається?

3)    пташки не полетять на південь?

Варіант 2. Що необхідно зробити для того, щоб…

1)    урятувати зайчика від вовка?

2)    урятувати Колобка від Лисиці?

3)    Захистити зайчикові хатку?

4)    Допомогти білочці підготуватися до зими?

Примітка.

Під час гри застосовується метод аналізу. Сутність його полягає в тому, що будь-яке завдання розчленовується на низку складових або  характеристик. Потім  висловлюються пропозиції щодо складової, встановлюються взаємозв’язки різними предметами, явищами.

Оставить комментарий:

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.