Мета: продовжувати знайомити дітей з різними видами транспорту, вчити відзначати пожежну машину за зовнішніми ознаками( колір, будова, розмір); формувати просторові уявлення; уміння спів ставляти деталі за розміром та формою, використовуючи будівельний матеріал. Викликати інтерес до конструювання, виховувати старанність, зосередженість.
Обладнання: будівельний матеріал ( пластмасовий чи дерев’яний). Іграшкова пожежна машина, аудіо запис сигналу пожежної машини, магнітофон, м’який іграшковий зайчик, ведмежа, макет будиночка.
Словник: пожежна машина, пожежний, драбина.
Попередня робота: розглядання з дітьми ілюстрацій із зображенням пожежної машини.
Хід заняття.
В. – Діти, в зайчика сталося лихо: з печі викотилась жаринка і почалась пожежа.
(звучить аудіо запис сигналу пожежної машини. До дітей виїжджає пожежна машина. Вихователь запитує дітей, як називається ця машина та навіщо вона потрібна людям)
- Чому пожежна машина має червоний колір?(це колір тривоги, він найпривітніший)
- Навіщо пожежній машині такий гучний та тривожний сигнал? (щоб усі ще здалеку почули, як пожежна машина мчить на пожежу, і поступилися їй дорогою)
- Куди виїжджає пожежна машина? (на пожежу)
- Як називають людей, які гасять пожежу? (пожежники)
(діти разом з вихователем роздивляються машину, обстежують деталі, називають їх: довга прямокутна драбина, круглі колеса, квадратна кабіна, катають по підлозі, відтворюють сигнал)
Фізхвилинка
« Врятуємо зайчикові хатку»
Діти беруться одне за одного і ланцюжком прямують за вихователем, який тримає пожежну машину. Вони їдуть гасити зайчикові хатку. Підійшовши до будиночка, повторюють за вихователем різноманітні рухи: « набирають» та «виливають» воду, струшують воду, «відганяють» дим від обличчя.
В.- Ну ось ми й погасили зайчикові хатинку! Машина поїхала в гараж, а ми з вами з цих брусочків та кубиків побудуємо свою пожежну машину. Хай вона в нашій групі живе та захищає від вогню нас і наші іграшки Нумо разом до роботи!
(діти разом з вихователем конструюють пожежну машину, використовуючи бруски, циліндри, кубики. Вихователь звертає увагу дітей на форму складових машини відповідно характеризуючи її: пожежна машина прямокутна, кабіна у неї квадратна, колеса круглі)
Після закінчення роботи вихователь ще раз умикає аудіо запис сирени: машина готова до роботи.
Підсумок:
- Яку машину ми сьогодні побудували?
- Що вона буде в нас робити?