Статистика сайту

2 трав. 2018 р.

Підготувала: Богдан Яна Василівна – вихователь ЗДО №24 «Гвоздичка»

М. Первомайськ, Миколаївської обл.

Конспект інтегрованого заняття

для старших дошкільників

Тема: «Казка в гості завітала»

Мета. Логіко-математична:вправляти дітей у викладанні числового ряду, у розв’язуванні математичних задач та орієнтуванні на аркуші паперу у клітинку; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву та зосередженість, уміння діяти за вказівкою вихователя. Виховувати інтерес до пізнавальної та логіко-математичної діяльності, самостійність, впевненість у своїх силах, наполегливість та бажання доводити справу до кінця. Мовленнєво-граматична: удосконалювати уміння дітей складати речення за ілюстрацією та будувати до них схеми; виконувати звуковий аналіз слів, що складаються з 4-6 звуків. Виховувати уважність. Художньо-мовленнєва: узагальнити знання дітей про казки та продовжувати розвивати вміння відгадувати загадки, зокрема про казкових персонажів; систематизувати знання дошкільників про прислів’я. Виховувати інтерес до казки та до народної творчості.

Обладнання та матеріали: Д/м: карта «Країни Казок», сюжетна ілюстрація, набір карток з цифрами та математичними знаками, плакат з ребусом, карти-схеми з прислів’ями.  Р/м: прості олівці, аркуші у клітинку для графічного диктанту, індивідуальні картки із завданнями, набір цифр (1-10) та математичних знаків (+,-,=).

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Діти з вихователем заходять до групової кімнати, вітаються.

  • Усміхніться, любі діти і гостям пошліть привіти,

Час заняття розпочати і старанно працювати.

Щоб почути у кінці, що усі ви – молодці!

  1. Основна частина
  • Діти, а чи любите ви казки? (О.В. Так.)
  • А сьогодні до нас у гості завітала казка. У казковій країні сталося лихо: всі її мешканці забули назви своїх казок. Давайте допоможемо їм пригадати. (Діти погоджуються.)
  • Ось, у мене є карта Казкової Країни (вихователь звертає увагу дітей на фланелеграф). Для того, щоб пригадати назву першої казки – пограємо  у таку гру «Не зівай – відповідь давай».

(Проводиться д/гра «Не зівай – відповідь давай». Діти утворюють коло. Дорослий у прискореному темпі задає різноманітні запитання. Наприклад,

  • Який день тижня сьогодні?
  • Який день тижня буде завтра?
  • Скільки ніг у слона?
  • Як називається пора року, коли йде сніг?
  • Як називається перший місяць весни?
  • Скільки всього днів у тижні?
  • Хто ти для своєї бабусі?
  • Як називаються люди, які ходять по тротуару?
  • Що робить ведмідь взимку?
  • Як називається погода, коли світить сонце? А коли йде дощ?)
  • Діти, я вважаю, що ви справилися  із завданням (вихователь відкриває перший будиночок на карті та у допомогу дітям зачитує підказку: «Йому набридло цілі дні на віконечку сидіти.

Він узяв та й покотився, щоб побачити весь світ.» Діти відгадують назву казки.)

  • Молодці, ця казка дійсно має назву «Колобок». Допомагаємо далі. Займіть, будь ласка, свої місця за  столами.

(Діти сідають на місця. Педагог пригадує з вихованцями напрямки ліворуч - праворуч та проводить графічний диктант:

2 клітинки праворуч, 1 клітинка вгору, 4 клітинки праворуч, 7 клітинок вниз, 4 клітинки праворуч, 1 клітинка вгору, 1 клітинка праворуч, 2 клітинки вниз,1 клітинка ліворуч, 1 клітинка вниз, 1 клітинка ліворуч, 1 клітинка вниз, 1 клітинка ліворуч, 1 клітинка вниз, 1 клітинка ліворуч, 2 клітинки вниз, 2 клітинки ліворуч, 1 клітинка вгору, 1 клітинка праворуч, 1 клітинка вгору, 2 клітинки ліворуч, 2 клітинки вниз, 2 клітинки ліворуч,1 клітинка вгору, 1 клітинка праворуч, 1 клітинка вгору, 1 клітинка ліворуч, 4 клітинки вгору, 1 клітинка праворуч, 1 клітинка вгору, 1 клітинка праворуч, 3 клітинки вгору, 2 клітинки ліворуч, 1 клітинка вгору, 2 клітинки ліворуч, 1 клітинка вгору.)

  • Я рада за вас, діти. (Вихователь відкриває другий будиночок і зачитує наступну підказку:

«Тут бичок - беремлячок, гарний має він бочок; Із соломи дід зробив: бік смолою засмолив.» Діти відгадують назву казки «Солом’яний бичок».)

  • Ну ж, будьте уважними і надалі. Для того, щоб відгадати наступну казку вам потрібно правильно виконати звуковий аналіз слів але спочатку пригадайте:
  • Пригадайте, які ви знаєте звуки? (О.В.Мовні та немовні.)
  • Наведіть мені приклад мовних звуків. Немовних. (Відповіді дітей.)
  • А мовні звуки на які діляться? (О.В. на голосні та приголосні.)
  • А якими бувають приголосні звуки? (О.В. М’які та тверді.)
  • Візьміть, будь ласка,  картку та виконайте звуковий аналіз слів. (Діти працюють по картках.)
  • Давайте перевіримо, як ви виконали. (Заслуховуються відповіді 2 – 3 дітей.)
  • Молодці, малята. Третій будиночок відкривається, казка пригадується:
  •  
  • Ну, що ж, допомагаючи казковим персонажам ось цього будиночку, пропоную розглянути таку картинку (вихователь демонструє сюжетну ілюстрацію).
  • Ваше завдання:придумати речення за цією ілюстрацією та скласти до нього схему. (діти виконують завдання, педагог відкриває наступний будиночок на карті та зачитує підказку:

«Старенька бабуся у лісі жила, гостинці для неї онука несла. Хто дівчинку ту по дорозі зустрів? Як казка ця зветься, хто б відповів? Відповідь: казка «Червона шапочка».)

  • Доріжка йде через лісок, тож трішечки відпочинемо.

(Педагог проводить фізхвилинку:     У країні казочок жив веселий Колобок. 
                                                                  Разом з ним усі звірятка, 
                                                                  Вишикувалися на зарядку. 
                                                                  Похитали головою, 
                                                                  Раз – притупнули ногою, 
                                                                  Руки в гору піднесли, 
                                                                  Трішки ними потрясли, 
                                                                  Нахилились вліво, вправо, 
                                                                   Та цього іще замало. 
                                                                  Руки вгору , руки вниз, 
                                                                  Раз присіли, піднялись. 
                                                                   Головою похитали, 
                                                                  Й працювати знов почали. 

  • Добре, розім’ялися і працюємо далі. Допомагаючи мешканцям наступного будиночку, вам потрібно взяти цифри та викласти числовий ряд від 1 до 10. (Діти викладають на місцях, одна дитина біля дошки).

Проводиться дидактична гра «Назви число» (Вихователь задає питання – діти відповідають.)

Запитання до гри:

  • Назвіть сусідів числа 8.
  • Яке число останнє?
  • Яким числом позначимо кількість носів у людини?
  • Яке число показує скільки пір року?
  • Назвіть число, яке знаходиться  між 7 та 5.
  • Яким числом позначена кількість поросят у відомій казці?
  • Яким числом назвемо кількість ніг у хатинки Баби Яги?
  • Яке число знаходиться праворуч від 4?
  • Яке число схоже на овал?
  • Тепер вам необхідно вирішити декілька задачок.  Я буду вам розповідати, а ви викладайте. (Одна дитина працює біля фланелеграфа.)

Отже, перша задачка: Маленькі мишенята шукали зернята: Круть знайшов три і заніс їх до хати.
Вертю вдалось лише два відшукати. Порахуйте, любі малята,скільки зерняток знайшли мишенята? (Діти викладають 3+2=5 та читають: «три плюс (або додати) два дорівнює п’ять».)

Друга задачка: Знають діти казочку про Червону Шапочку. До бабусі вона йшла, вісім пиріжків несла. Раптом вовк її зустрів, пиріжечка три він з'їв. Хто з вас, діти, порахує,скільки бабуся покуштує? (Діти викладають 8-3=5 та читають: «вісім мінус (або відняти) три дорівнює п’ять».)

Остання задачка: у лісочку на ялині шість з’явилось апельсинів, лисичка пробігала – один зірвала. Скільки апельсинів лишилось на ялині? (Діти відповідають, що нуль, тому що апельсини не ростуть на ялинках.)

Педагог схвалює відповіді дітей та відкриває наступний будиночок. Підказка: «Підробив він голосок – став малим співати; здогадалися вони: вовк – не наша мати.» відповідь: казка «Вовк та семеро козенят».)

  • Молодці, дітки. Залишився у нас останній будиночок. Назва казки заховалася у такому ребусі (педагог демонструє плакат), прочитайте її. (Діти відгадують назву останньої казки, це «Ріпка».)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  
  1.  

3)Заключна частина

- Подивіться, діти на казковій карті відкрилися всі будиночки. Ви допомогли всім героям пригадати їхні казки. Скажіть, на вашу думку, що завжди перемагає в казках? (О.В. В казках перемагає добро, справедливість, дружба тощо.) Педагог пропонує дітям пригадати прислів’я про добро та про дружбу, використовую схеми-підказки. Схвалює відповіді дітей.

Заняття закінчено.