23 лист. 2017 р.

Музейна педагогіка є інноваційною технологією у сфері особистісного виховання дітей, створює умови занурення особистості у спеціально організовану предметно-просторове середовище.

Музейна педагогіка в останні десятиліття набуває велику популярність в системі дошкільної освіти і виховання.

В даний час проявляється все більший інтерес до традицій, історії, культури своєї малої батьківщини.

В ДНЗ вирішуються завдання з раннього прилучення дітей до народної культури, пізнання минулого. Одна з форм ознайомлення дітей з рідним краєм - організація в дитячих садах етнографічних кімнат, міні-музеїв.

Музей - це особливе, спеціальне організоване простір ДНЗ, сприяє розширенню кругозору і дитини, і дорослого, підвищення освіченості, вихованості, залученню до вічних цінностей.

Основною метою музейної педагогіки є: залучення до музеїв підростаючого покоління, творчий розвиток особистості.

Призначення створюються міні-музеїв - залучити дітей у діяльність і спілкування, впливати на їхню емоційну сферу.

Психологічні дослідження дозволили побачити, що у дітей, які займаються в музейно-освітньому просторі певним чином модифікується розумова діяльність дітей, діти більш вільно оперують образами.

Результативность реалізації технології музейної педагогіки в умовах ДНЗ полягає в наступному:

  • У дитини з'являється шанс стати інтелігентною людиною, з дитинства залученим до культури і до одного з її чудових проявів - музею.
  • Діти, полюбивши і освоївши музейний простір, стануть у старшому віці найбільш вдячними і сприйнятливими відвідувачами музейних виставок та культурних подій, придбають пізнавальний інтерес до «справжньому» музею.
  • У дітей формується ціннісне ставлення до історії, з'являється інтерес до музеїв і виставок, розвивається емоційний відгук.