Небезпечний вогник

Мета: формувати у дітей обережність та вміння передбачати наслідки своїх дій, дати поняття про те, що сірники в жодному випадку не повинні слугувати іграшкою, користуватись ними можуть тільки дорослі; розвивати почуття відповідальності за себе та свої вчинки, навчати, як діяти в надзвичайних ситуаціях, надавати допомогу, виховувати витримку та емоційну рівновагу.

Матеріал: загадки, коробка із сірниками.

 

Хід заняття

 

Вихователь

 

Я хочу зараз гру почати,

Вона називається «Хочу все знати».

А тема її… ні, не буду казати,

Спробуйте всі загадки мої відгадати.

 

 

—         Коли вогнище палає,

Він згасить його допомагає,

Із піщинок наш дружок,

Здогадались? Це… (пісок).

 

—         Шкварчить, злиться, води боїться,

І скільки б не їв, а ситим не буває. (Вогонь)

 

—    Найважливіша в пожежного зброя,

З нею він завжди йде до бою. (Вода)

 

—    Він завжди на гвіздочку,

Має червону сорочку.

І вогонь блокує вміло

В білій і пухнастій піні. (Вогнегасник)

 

—    Сидять у коробці у купці хлопці,

Хто хоче світити – готові служити.

Заради гри їх не бери і голівками не три!

Лихо станеться велике – полум’я від них сердите. (Сірники)

 

—         Ви зрозуміли, що сьогодні ми будемо розмовляти про небезпечний вогник.

 

 

Робота в зошитах. Завдання 1

 

— Пропоную дітям провести олівцем по пунктирній лінії олівцем і дізнатися, що є найчастіше причиною пожежі, розфарбувати малюнок.

 

—         Здогадалися, діти, що це за хлопці? Правильно, це сірники в сірниковій коробці. А чи знаєте ви, де народилися сірники? Звідки прийшли до людей на службу?(відповіді дітей)

—         Подивіться-но що у мене в руці? ( це сірникова коробка, в ній — сірники)

—         Для чого вони? (відповіді дітей)

—         Давайте уважно розглянемо коробку. Вона має таємницю і може бути дуже небезпечною. Як ви гадаєте, яку? (спалахувати)

—         Бічні грані коробки вкриті сіркою, і голівки сірників вкриті сіркою. Сірник спалахує від тертя сірника об коробку.

—         Чи знаєте хто – небудь, чому сірник зроблений із дерева, а не із заліза, паперу чи пластмаси? (відповіді дітей)

—         Правильно, сірникова паличка дерев’яна, вона горить, і вогник помалу просувається до пальців, які тримають сірник. ( Папір чи пластмаса згорають дуже швидко – такого сірника не втримаєш, а залізо не горить зовсім.)

—         Чи можна бавитися сірниками? (відповіді дітей.)

—         Справді, не можна в жодному разі, адже може статися велике лихо, якщо вогонь перекинеться на інші займисті речі. Він безжально знищує все на своєму шляху.

 

 

Робота в зошитах. Завдання 2

 

Пропоную дітям обвести  речі, які миттєво спалахують.

—         Тож  добре запам’ятайте, що бавитися сірниками не можна. Тільки дорослі    можуть запалювати вогонь – вони знають, як із ним поводитися, аби не трапилося лиха. Пожежа не виникає сама по собі. Вона виникає з вини людей. На перший погляд, такі  небезпечні предмети, як телевізор, праска, плитка можуть стати причиною пожежі, принести не користь, а біду.

 

Фізкультхвилинка

Ми в пожежників пограємо,

Швидко шланги розмотаємо,

Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.

(Колові рухи руками перед грудьми.)

Ось вогонь у нас горить, будемо його гасить.

(Нахил тулуба вперед з витягнутими руками. )

А тепер ми присідаємо, під дивани заглядаємо,

Чи ніхто там не лежить, дим розходиться умить.

(Присідання.)

Ось вогонь ми загасили, на стільці тихенько сіли.

Олівці до рук взяли, працювати почали.

 

Робота в зошитах. Завдання 3

 

Пропоную дітям поміркувати, чим можна загасити вогонь, коли він ще не набрав сили, з’єднати стрілочками правильні відповіді.

 

Людей, які стають на боротьбу з пожежею, називають пожежними.

З димом знімались хмарини пилу,

Мчаться пожежні автомобілі.

Клацають дзвінко, тривожно свистять,

Сріблясті каски рядами блищать.

Ось поверхи: перший, і другий, і п’ятий,

Ось і останній, вогнем весь зайнятий,

Червоного диму стоїть пелена,

Рветься назовні біда із вікна.

Мить – і розбіглися каски сріблясті.

Швидко все сталося, наче у казці.

Люди в брезенті у полум’я й дим

Входять без страху один за одним.

 

—         Пожежні ризикують своїм життям, рятуючи інших. Тому поважайте працю пожежних, не завдавайте їм клопоту своїми вчинками. Завжди дотримуйтеся правил протипожежної безпеки.

 

Робота в зошитах. Завдання 4

Пропоную дітям написати, за яким номером треба повідомити пожежну охорону про виникнення пожежі, допомогти пожежним швидко дістатися до міcця пожежі.

 

—         А тепер підіб’ємо підсумки нашої гри, чітко сформуємо правила. Як треба діяти в разі виявлення пожежі?

—         Негайно сповістити пожежну охорону за телефоном «101»; назвати адресу міcця, де виникла пожежа, своє прізвище, номер телефону, з якого надійшов дзвінок.

—         Чого не слід робити під час пожежі?

Діти:

—         Боротися з полум’ям самостійно, не викликавши пожежників.

—         Ховатись у приміщенні, що горить.

—         Забувати, що перший ворог не вогонь, а дим, який засліплює і душить.

—         Розкривати всі вікна та двері одночасно.

Тож пам’ятайте: «Вогонь не пробачає помилок, із ним жартувати не можна!»

 

Оставить комментарий:

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.