Конспект заняття з формування життєвої компетентності в середній групі

Тема: Рідне місто.

Мета: виховувати любов до рідного міста, бажання берегти та примножувати його красу; уточнити знання про місто, його вулиці, головні об’єкти та їх розташування. Повторити правила поводження в природному довкіллі. Використовувати в мовленні прислів’я і приказки по темі. Вести діалог з дорослим, висловлювати свою думку, враження, припущення. Розвивати інтонаційну виразність мови, вміння аналізувати, розмірковувати. Підтримувати бажання вирости гідними первомайчанами. Викликати емоційний відгук на почуті художні твори, перегляд відео, слайдів з краєвидами міста. Розвивати цікавість до виконання завдань естетичного характеру.

Матеріал: слайд – шоу з об’єктами міста Первомайська ( дошкільний навчальний заклад №24, загальноосвітня школа №5, магазин АТБ, зупинка на вулиці Корабельній, Будинок Культури, Варварівська церква, мости через Південний Буг, стадіон, сквер «Перемоги», залізничний міст, озеро, смітники, безпритульні коти,собаки); відеосюжет про місто з висоти польоту; уривки з віршів про місто Первомайськ «Гімн Первомайська» О.Каніфольського, «Багато є міст на Вкраїні прекрасних» учня Кіліна М., «Прокидаюсь вранці – бачу місто» учениці Затворницької К., «Первомайськ – твій рідний край», «Люблю тебе, рідний, як мати дитя» Андрухович Т., «І місто летить у прийдешні віки» Ширко О., вірш «Тут зливаються Буг і Синюха» П.Костюка; паперові долоньки з картинками: «Дівчинка поливає квіти», «Діти садять дерево», «Діти несуть шпаківні», «Хлопчик вішає годівнички», «Діти висаджують квіти», «Діти замітають доріжки», «Люди ремонтують лавки», «Дорослі збирають сміття на берегу річки», «Люди замітають листя і завантажують машину», «Люди фарбують столики і лавки», «Хлопчик ламає дерево», «Хлопчик руйнує гніздо», «Хлопчик з рогаткою», «Забруднена річка»; скринька, дитячі мобільні телефони, дитячий автобус – палатка, карта міста Первомайська, піктограми «Настрій людини», картка – звернення червоного кольору, картинки майбутніх об’єктів міста: сучасні будинки, фонтани світлові, автовокзал, аквапарк, цирк, притулки для тварин, дитячі майданчики, зоопарк, парки, дитяче кафе, двоповерховий автобус, баки для переробки сміття на смітнику, завод для переробки сміття, катер, яскраві клумби.

Попередня робота: екскурсії з батьками по місту; дидактичні ігри «Оціни вчинок», «Подорож по місту», «Квітка добра», «Добре – погано»; розігрування діалогів по телефону; оцінка ситуацій «Поводження людей у довкіллі»; перегляд фотографій міста Первомайська; дидактичні вправи «Крісло мрійника», « Місто яке?», «Назви рослину», «Птахи і тварини нашого краю», «Хто ким працює»; повторення домашньої адреси; вивчення віршів, прислів’їв, приказок по темі, розповідь вихователя про місто Первомайськ; перегляд книги «Первомайськ у моєму серці» УО Первомайської міської ради.

Хід заняття.

Привітання:

Йдіть мої любі, під ніжки дивіться,

Гостям нашим любим щиро всміхніться.

Хай усмішка буде в кожній долоньці,

Мов проміння теплого сонця.

А наше заняття хай цікавим стане,

Про нього розкажете татові й мамі.

Психогімнастика «Ми – одна сім’я»

У цій групі ми – сім’я (в цьому залі)

1, 2, 3(оплески в долоньки)

Ми і ви, ти і я(показують на себе, вихователя, друзів)

1, 2, 3(оплески)

Усміхнись тому, хто поряд

1, 2, 3(посміхаються один одному)

Ми і ви, ти і  ми – одна сім’я.

—          Як називається наша група?

—          А ми хто? (Капітошки)

—          Як називається дитячий садок?

—          На якій вулиці знаходиться?

Д/в «Назви вулицю» (у колі «Я живу на вулиці…, а ти?..)

—          В якому місті ми всі живемо?

Добре словечко – гріє сердечко.

Д/в «Місто яке?»

Скажемо гарні слова – компліменти про наше місто Первомайськ, яке воно? (діти називають слова і «кладуть» в долоньку вихователю слова: гарне, красиве, зелене, рідне, мальовниче, чарівне, святкове, затишне)

—          А звідки можна дізнатися про наше місто? (з газет, книжок, інтернету, почути по радіо, побачити по телевізору).

—          По телевізору показували новини про наше місто Первомайськ, де розповідали що наше місто дуже гарне, мальовниче, але останнім часом деякі первомайці не дбають про чистоту, красу міста. З’явилися якісь Недбайки, Зривайки, Поламайки.

Сідаємо в чарівний автобус і здійснимо подорож по місту та побачимо, чи насправді в нашому місті не все гаразд.

Д/г «Подорож до лісу»

Перегляд слайдів.

—          Що побачили?(діти називають об’єкти: дитячий садок №24, школа №5, АТБ, зупинка на вулиці Корабельній, Будинок Культури, церква, мости через річку, стадіон, парк, сквер «Перемоги», залізничний міст; озеро на Фрегаті, смітники, безпритульні коти, собаки).

—          Які у вас виникли відчуття, настрій, коли ви побачили забруднений берег озера, безпритульних тварин?(називають настрій, обирають картинку).

—          Таки є в нашому місті недбайки, зривайки, поламайки.

—          Хто хоче бути таким?

—          А якими хочете бути?(добрими, дбайливими, гарними господарями міста).

Як дбаєш, то і маєш.

Що можуть зробити дорослі і діти, щоб місто наше було чисте, квітуче, сонячне?

Подивіться на картинки що на долоньках. Оберіть ті, де люди роблять добрі справи.

Д/г «Добре – погано»

—          Що ти обрав? Чому? Чому не обрав інші картинки?

—          Долоньки з поганими справами заховаємо у скриню назавжди:

Йдіть недобрі, погані діла,

Ми не хочемо бачити зла.

Виростуть наші малята,

Добрі та дбайливі первомайчата.

—          А від добрих справ людей і дітей все в місті засяє, як сонечко.

—          Давайте викладемо сонечко із долоньок.

—          Звернемося до жителів нашого міста з нагадалочками, як треба дбати про рідне місто.

Діти в колі передають один одному картинку – звернення і називають приказки та прислів’я:

  • Землю Сонце прикрашає, а людину вчинки.
  • Посієш вчинок – виросте звичка.
  • Хто тримає в чистоті джерело, той п’є чисту воду.
  • Не рубай дерево, яке дає тобі затінок.
  • Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять.
  • Чистота – найкраща красота.
  • Добре роби – добре й буде.
  • Не брудни криниці, бо схочеш напитись водиці.
  • Як дбаєш, так і маєш.
  • Забруднимо воду, засмутимо природу.
  • Не одяг красить людину, а добрі діла.
  • Так треба у світі жити, щоб лиха не чинити.
  • Життя людини можливе лише в гармонії з природою.

—          Все із доброго чи злого починається з малого,

Листя виросте з листочка, з нитки витчеться сорочка…

Навіть річечка – ріка починається з струмка.

День турботою почнеться, все довкола усміхнеться.

Проганяй мерщій дрімоту і рукам давай роботу.

І роби невтомно, вміло, хоч мале, та добре діло.

Фізкультхвилинка «Добрі справи»

Той, хто любить працювати,

Має добрих справ багато.

(ритмічно плескають в долоні)

Квіти в квітнику полити,

Деревце ще посадити,

Підмести в садку доріжку,

Ще і наш майданчик трішки.

Збудувати годівнички

Для горобчика й синички,

Щоб у наших діток

Був красивим дитсадок.

—          А ще за допомогою можна звернутися до мера нашого міста Людмили Григорівни Дромашко, депутатів, спонсорів.

Хто стукає, тому і відкриється!

-Я буду грати роль мера. Якщо б у вас з’явилася можливість звернутися до мера, про що б ви хотіли попросити? (діалог 3-4 дитини).

Наприклад, — Добрий день!

—          Добрий день!

—          Покличте, будь ласка, Людмилу Григорівну Дромашко.

—          Я вас слухаю. З ким я розмовляю?

—          Я — Юля Сиволоб з дитячого садочка «Гвоздичка», що на вулиці Корабельній. Ми з дітками хочемо попросити Вас допомогти відремонтувати басейн для того, щоб влітку там плавати.

—          Добре, ми розглянемо це питання.

—          Будемо чекати. До побачення.

—          До побачення

—          Уявіть наш Первомайськ у майбутньому. Що б ви захотіли побачити на карті міста? Погляньте на картинки і виберіть ті, що хотіли б побачити у майбутньому.

—          Яку ти обрав картинку? Чому?

—          А тепер уявіть, що ви стали мером нашого міста.

Д/в «Якби я був мером…» (у кріслі мрійника).

Дивлячись на таку красу, хочеться говорити віршами (діти декламують вірші про Первомайськ)

  1. Багато є міст на Вкраїні прекрасних,

Та серденьку милий лише Первомайськ.

Від поглядів щирих та посмішок ясних

Він розквітає, як диво, як сад.

  1. Світанки над Бугом такі загадкові,

І місто летить у майбутні віки,

Ми йдемо стежками до Сивого Бугу,

Щоб чемно признатись в любові йому.

  1. В долинах Синюхи та Бугу

Багатство природи дивує,

Обнявши річок срібні смуги,

наш край серед степу квітує.

  1. Дух козацьких в віках зберігай,

Зір милуй, мов калиновий гай.

Славних наш Первомайськ, розквітай,

Степовою перлиною сяй.

  1. Прокидаюсь вранці – бачу місто,

Рідне місто, серцю дороге.

Пташечки щебечуть, сонечко іскристе

Радує промінням і мене й тебе.

  1. Тут мальви цвітуть і палає калина,

Весною квітують фіалка і ряст…

Тут рідна домівка, тут серцю все миле,

Люблю тебе, місто моє Первомайськ.

  1. Первомайськ – твій рідний край,

Це Вітчизна твоя маленька.

Де б не був ти, не забувай,

Тут живуть твої батько і ненька.

—          Уявіть, що ми летимо над нашим містом.

—          Перегляд відео з краєвидами міста (вихователь декламує вірш).

Тут зливаються Буг і Синюха,

Стоїть місто на цих берегах.

Придивися, людино, послухай,

Як щебечуть птахи в небесах.

Далі верби над Бугом схилились,

Розпустили гілля до води,

Це насправді, це все не приснилось,

Краще місце попробуй знайди.

Лине пісня твоя солов’їна,

Пахнуть трави, буяє земля,

Ти прекрасна, моя батьківщина,

Моя мати – Вітчизно моя.

Висновок: від кожного з нас залежить, яким буде наше рідне місто. Тож давайте ці вогники доброти, які запалили у сердечках, понесемо по життю (прикладають долоньки до сердечка).

Підсумок: «Коло вражень»

—          Які враження? Що сподобалось?

—          Кому про це хотіли б розказати?

—          Що сподобалось робити найбільше?

—          Що хотіли б робити на наступному занятті?

Оставить комментарий:

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.