Готовність дитини до школи

Часто вважається, що новими показниками готововності до школи є ознайомлення дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається програмою та методикою навчання у школі.

Психологічна готовність до школи — це такий рівень психічного розвитку дитини, який створює умови для успішного опанування навчальної діяльності.

Компоненти психологічної готовності:

  •         Мотиваційний — більшість дітей наприкінці дошкільного віку прагнуть стати школярами, пов’язуючи це бажання передусім із зовнішніми ознаками зміни свого соціального стану (портфель, форма, нові друзі).
  •         Інтелектуальний — обізнаність, яка характеризується обсягом знань та рівенем розвитку пізнавальної сфери.
  •         Вольовий — виявляється в умінні керувати своєю поведінкою, у певному рівні розвитку довільності пізнавальних процесів.
  •      Емоційний — дитина йде до школи із задоволенням, радістю, довірою.

Особистісний компонент готовності передбачає кілька показників:

—         Самооцінка дитини шестирічного віку. До початку навчання в школі у дитини має бути сформована адекватна самооцінка.

—         Рівень домагань. На підставі самооцінки складається рівень домагань, який, на погляд дитини, їй під силу.

—         Навички спілкування:

1.       сформованість у дитини ставлення до вчителя як до дорослого, який володіє особливими соціальними функціями;

2.       розвиток необхідних форм спілкування з однолітками.

—    Сформованість уявлення дитини щодо певної статі і володіння відповідними формами поведінки.

Отже, найважливішим чинником психічного розвитку дитини дошкільного віку є формування психологічної готовності до шкільного навчання. По суті, її становлення свідчить про завершення періоду дошкільного дитинства.

Оставить комментарий:

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.