Ділова гра «Поговоримо про толерантність»

-Ми сьогодні поговоримо про толерантність, терпиме ставлення до себе, людей, світу. Одвічна протидія добра та зла вимагає від нас зробити вибір. Обставини змушують робити вчинки, що визначають наші якості. Ми – педагоги, а це означає, що ми відповідаємо не лише за себе, але й за дітей. Добро виховується добром, а зло породжує зло. Це істина. Народна мудрість зауважує « Що посієш, те й пожнеш» , «Яблуко від яблуні недалеко упаде», « Від поганого сім’я не чекай доброго племені». Тому нам дорослим, потрібно навчитися зважувати кожне слово, відповідати за кожний вчинок, перш ніж виховувати дітей.
Сьогодні ми зібралися, щоб зрозуміти, які ми самі, як розмовляємо з оточуючими. Ми зробимо спробу перевірити наші душі на доброту, радість, розуміння, небайдужість.
— Кожна людина проживає своє життя по різному, але кожний із нас проходить однакові етапи  життєвого шляху. Ми нібито сходимо по драбині: спочатку стоїмо на сходинці, що має назву»Я», намагаємося  зрозуміти – хто Я такий. Потім просуваємося на другу сходинку, що вводить нас до світу людей. Саме тут кожен усвідомлює, що він не один, налагоджує стосунки, проявляє емоції, характер.
Просуваючись сходинкою, що має назву « Навколишній світ», ми бачимо життя в ще більшому розмаїтті. Цей світ має соціальне забарвлення. Світлі моменти справедливості поєднуються з темними проявами жорстокості та обману. Ось тут наше «Я» зазнає випробування: « Як вистояти та не зламатися?» , «Як знайти своє місце у світі». Найвища сходинка – творча, що  відображає найвищу ступінь людських умінь. Я пропоную Вам пройти цими сходинками.

1.Ігрове проектування « Самопрезентація».
— на аркушах паперу зазначено людські якості, що є виявами толерантності, а також такі, що такими не є. Необхідно обрати якості , притаманні вам.
РЕЗЮМЕ: Кожний із нас має щиро поглянути на себе, тому що визнання своїх слабких якостей дає можливість духовного зростання. Якщо ми відверті, то можемо працювати далі.
2. Дія за інструкцією « Продовж фразу»
Учасники розмірковують на тему «Зі мною що відбувається».
-Я сумую, якщо…..
— Мені весело, якщо…..
— Я ображаюсь, якщо…..
— Я радію, якщо….
— Я серджусь, якщо….
— Мені не подобається, якщо…
— Я плачу, якщо…
— Я страждаю, якщо….
— Я розгублююсь, якщо…
РЕЗЮМЕ: Дуже важливо, щоб ви не були рабами своїх емоцій, особливо негатив-них, оскільки вони мають особливість псувати життя оточуючим. Душу необхідно налаштовувати на добро, особливо нам педагогам.
Сходинка « Світ людей»
— Ми перебуваємо на наступній сходинці. Тут відбувається спілкування, живий кон-такт між людьми. Важливо, щоб це спілкування було радісним. Розглянемо простий  приклад – зустріч зі знайомим.
У середні віки від нас потребувався б реверанс, а в наш час – лише привітання: «Здрастуй!», а можливо, і запитання: « Як справи?» Дуже часто ми говоримо це так, що привітання відбулося, а зустрічі не вийшло.
Якби спілкування було душевним, якби ми змінилися самі, то як змінилося б життя  навколо нас! Необхідно розуміти, що головна людина  у світі та, яка перед тобою. Намагайтесь, щоб вона сподобалась вам. Необхідно прагнути згоди, але не слід боятись розбіжностей. Розбіжності між людьми виникають цілком природно й не можуть бути приводом для розчарувань та невдоволення,конфліктів, сварок. Нам потрібно терпляче ставитися до інакомислення. Тому я пропоную вам висловити свою думку щодо поетичного вислову М. Ножкіна « Добро повинно бути з кулаками».
Дискусія.
— Якщо це  істина, то поставте крапку та підтвердьте цю думку.
— Якщо ви в цьому впевнені, переконайте нас зі знаком оклику.
— Якщо є сумніви, то у ваших висловлюваннях присутній знак питання.
— Якщо у вас є інша думка, то не соромтесь бути опонентом, кажіть, як вам підказує серце.
РЕЗЮМЕ: Наші погляди, як ви вже впевнились, різняться. Але є і спільне – тема, яку ми обговорюємо, вона нас хвилює. Ми схвильовані, і ця емоція нас об’єднує!
Спонукально-мотиваційна гра « Чарівна паличка»
— до слова «сонце» кожний учасник додає по одному слову, складається велике ре-чення.
РЕЗЮМЕ:Що ви відчули, колеги? Одне одного? Відповідальність? Так, чарівна паличка не дозволила вам зійти з дистанції або  виконати частку своєї роботи не на достатньому рівні. А взагалі вийшло добре!
В одному відомому фільмі десятикласник написав: « Щастя – це коли тебе розумі-ють». Він мав рацію: усі біди людства виникають від непорозуміння. Прикладів є багато: не зрозуміли одне одного та  розійшлись; не відчули, що коїться в душі близької людини і не намагалися допомогти їй. Зараз ми спробуємо порозумітися.
Розігрування ролей « Зрозумій мене»
— учасники утворюють пари, в яких один пояснює значення слова другому жестами і мімікою.( радість, співчуття, терпимість, альтруїзм, посмішка)
РЕЗЮМЕ:Ми намагались бути толерантними, а головне – ми зрозуміли одне одного.
Сходинка « Навколишній світ»
Навколишній світ — це простір, у якому ми існуємо. Іноді він розширюється до розмірів держави, а інколи стискається до розмірів нашої кімнати. Ми залежимо від чужих оцінок, Емоції володіють нами. Усередині  назріває конфлікт, і ми виплескуємо його на іншого. Ставимо собі запитання: « Як жити далі?» — і не завжди знаходимо відповідь. Як часто ви дивитесь на світ сумними очима! Сірі обставини роблять вас похмурими, настрій –сумним, очі — мокрими, справу – залишеною. Але яким би не було життя, необхідно завжди шукати причину для радості! Навіть у великому мінусі необхідно знайти плюс.
Діагностична гра « Знайди плюси та мінуси»
— Ви загубили гаманець із великою сумою грошей
— Ви посварилися із коханою людиною
— Ви запізнились на роботу
— Ви зламали ногу
РЕЗЮМЕ: Важливо вміти розпізнавати справжні цінності та уявні. Існують тільки два горя: хвороба, смерть.  Решта — неприємності. Цінуйте життя, дружбу, здоров’я, сім’ю. Радість починається  тільки з вас, а не з когось чи з чогось. А чи вміємо ми відчувати інших?  Чи вміємо зрозуміти їхній біль? Чи вміємо ми порадіти за талановиту людину? Завдання, яке я вам пропоную, називається
« У картинній галереї».
Вам необхідно  уважно подивитись на картину, зрозуміти  життя героїв, увійти в їхній образ, зрозуміти стан, емоції, озвучити думки героя.
РЕЗЮМЕ: Якщо ми частіше розумітимемо душевний стан інших, світ від цього тільки поліпшиться.
Заключний етап. Сходинка « Творча майстерня»
Найвища сходинка — творча майстерня. Підйом на неї дуже важкий. Але, піднімаючись, ми перетворюємо не тільки  свою душу, але й навколишній світ. І нехай « сердечна недостатність» буде долею байдужих і нерадісних людей.
РЕЗЮМЕ: Ми сьогодні перевірили себе на толерантність. І хоча це лише гра, вона довела, що у нас не стало байдужим серце.
У нас ще багато часу, ми зможемо творити добро, якщо до цього прямуватимемо.

Оставить комментарий:

Вы должны быть авторизованы, чтобы разместить комментарий.